TEMA 3
QÜESTIONARI TEMA 3
1.- Omple la següent tabla relativa a la funció de les imatges:
IMATGES AÏLLADES IMATGES SEQÜENCIALS
TEMPS simultània successiu
ESPAI permanent canviant
FUNCIÓ descriptiva narrativa
2.- Quins són els elements del llenguatge fotogràfic.
1. Enquadrament (Horitzontal, Vertical, Aberrant)
2. Objectiu (Gran angular, 50 mm. (normal), Teleobjectiu, Macro)
3. Profunditat de camp (Molta profunditat de camp, Poca profunditat,
Enfocament selectiu)
4. Exposició (Alta obturació (congelació), Exposició normal, Baixa obturació(moviment), Escombratge (objecte nítid, fons mogut)
5. Valors d'enquadrament (tipus de plans) (Gran pla general, Pla general, Pla llarg, Pla tres cambres (americà), Pla mitjà, Primer Pla, Pla detall)
6. Angles de visió (Angle mitjà, Angle picat, Angle contrapicat, Angle aberrant,Vista de gos, Vista d'ocell, Vista aèria, Vista especial)
3.- Qué són els sensors a les càmeres de fotografia actuals? Tipus, formats i grandàries.
És el que fa que en una càmera electrònica i especialment en les digitals es "adquirisca" la imatge que volem captar. Els sensors actualment solen ser CCD o CMOS. L'objectiu pot tenir un camp de visió, però el que es va a fotografiar depèn únicament del que el sensor puga arreplegar, per la qual cosa el sobrant (moltes vegades llum pels laterals de la lent) serà obviat o eliminat.
La grandària del sensor (que determina el tipus) és important i va des dels 1/2.5" de les càmeres frontals del mòbil als 35mm del format "full frame". Hi ha coses majors i intermèdies, especialment la polzada (1") de les reflex. Com més gran siga la grandària, major serà la grandària del píxel que captem i, per tant, major la qualitat de la foto.
Els formats dels sensors digitals són el SLR (reflex d'un només objectiu), el DSLR, el CCD 1/2" (compactes) i les "Bridge" (compactes avançades). Depenen de la grandària tal com ho hem vist abans i demostren que sí es pot passar de l'1/1.7"
La grandària del sensor (que determina el tipus) és important i va des dels 1/2.5" de les càmeres frontals del mòbil als 35mm del format "full frame". Hi ha coses majors i intermèdies, especialment la polzada (1") de les reflex. Com més gran siga la grandària, major serà la grandària del píxel que captem i, per tant, major la qualitat de la foto.
Els formats dels sensors digitals són el SLR (reflex d'un només objectiu), el DSLR, el CCD 1/2" (compactes) i les "Bridge" (compactes avançades). Depenen de la grandària tal com ho hem vist abans i demostren que sí es pot passar de l'1/1.7"
4.- Quins són els formats d'arxiu més comuns per a guardar les fotografies?
- El format RAW ("cru" en anglès) és la foto "en brut" amb tots els píxels que ha aconseguit la càmera, per la qual cosa és molt pesada en la memòria interna.
- El format GIF (Graphic Interchange Format) només permet 256 colors i és molt simple.
- El format PNG (Portable Network Graphics) és un format amb gran compressió,ideal per a colors plans.
- El format TIFF (Tagged Image File Format) era l'estàndard de les càmeres digitals fins que el JPEG es va portar el palmell.
- El format JPEG (Joint Photographic Experts Group) és el rei dels formats d'imatge.Les sigles que reconeixem són JPG i s'usa per a Internet de manera intensiva.
- El format PSD és el de Photoshop. Com el PNG no és un estàndard, però s'usa tant aquest programa que no hi ha molt problema a l'hora de compartir-ho.
5.- Busca una imatge d'una càmera fotogràfica on estiguen les diferents parts.
6.-
Si vols fer una fotografia on es veja un subjecte en moviment de forma
nítida, quina velocitat emplearàs, alta o baixa? Per qué?
Una velocitat d'obturació ràpida, una ISO alta i una obertura de la lent, si pot ser de gran grandària. Per a crear aqueixa sensació de moviment , usarem la configuració contrària.
7.- Qué entenem per sensibilitat ISO? Qué passa quan elevem molt la sensibilitat?
La sensibilitat ISO és un paràmetre que ens permet indicar al sensor quina quantitat de llum ha d'arreplegar.
Doncs que quant més alt el valor d'ISO (25.600) = més llum = més soroll en la imatge.
8.- Tipus d'objectius utilitzats habitualment en fotografia.
- L'objectiu estàndard és el que reprodueix la visió de l'ull humà: 50mm
- El Teleobjectiu capta distàncies focals superiors a les de l'ull humà: 300mm
- L'objectiu gran angular capta distàncies focals inferiors a les quals capta l'ull humà: distància focal 22mm
Existeixen objectius que cobreixen les tres distàncies focals i se'ls crida polivalents.
Per a la presa d'imatges d'objectes molt xicotets o que estan molt prop de l'objectiu, s'usen objectius macro.
També podem esmentar l'ull de peix, que capta la imatge a 180o.
També podem esmentar l'ull de peix, que capta la imatge a 180o.
9.- Qué és el diafragma? Amb quin obtenim més profunditat de camp?
determina quin va a ser la distància a la qual aconseguirem nitidesa, modificant un aspecte més en la distància focal, que no es limita a l'angle de cobertura. Pensa en el teu propi ull. Si et dóna molt la llum, tanques les parpelles (fins i tot arrufes les celles) i el teu iris es fa petitó. Açò és el que fem de manera mecànica amb el diafragma. Un diafragma molt tancat capta tota la imatge amb nitidesa en un fragment de segon. Si tenim la pupil·la dilatada, com a pansa quan anem a l'oculista i volen veure alguna cosa del fons de l'ull, la llum ens molesta, veiem desenfocat i tot sembla tenir halos de llum al seu voltant.
Doncs bé, aquesta obertura en el diafragma de la càmera determina la llum que arriba al sensor i es mesura en nombres f.
La seua aplicació porta al fet que a major nombre f, major serà la profunditat de camp i la llum que entra estarà més limitada.
10.-
Si volem prendre una fotografia amb fons difuminat i primer pla nítid,
si hi ha molta il.luminació i sense moviment, com hauran d'estar els
paràmetres bàsics (velocitat, diafragma i ISO)?
Velocitat: F1,4
Diafragma: 1/1000
ISO: 50
Estes són les més correctes , encara que poden variar depenent de la decisió del fotògraf.
COOGLE DEL TEMA 3
PRÀCTIQUES AMB EL SIMULADOR CameraSim
1. Realitzar una bona exposició.
2. Desenfocar el primer planol i el fons.
ISO: 200
APERTURA: f/4.5
VELOCITAT: 1/40
3. Mantenir la foto nítida des d'el primer planol fins al fons.
ISO: 100
APERTURA: f/22
VELOCITAT: 0.3"
APERTURA: f/6.3
VELOCITAT: 1/40
5. El mateix que al punt 3, però a més congelem el moviment de la hèlix.
5. El mateix que al punt 3, però a més congelem el moviment de la hèlix.
APERTURA: f/3
VELOCITAT: 1/1250
1.-Perspectiva i distància focal
2.-Profunditat de camp
3.-Hiperfocal
4.-Congelar moviment
5.-Reflectir moviment
6.-'Barrido' Escombrat
7.-Efecte seda
ISO: 200
APERTURA: 4.0
VELOCIDAD: 1/800
ISO: 200
APERTURA: 5.6
VELOCIDAD: 1/1000
ISO: 200
APERTURA: 22
VELOCIDAD: 1/30
8.-Llarga exposició nocturna
APERTURA: 22.6
VELOCITAT: 10 seg.
9.-ISO varies fotos amb diferent ISO
10.-Fer la mateixa foto a diferents hores del dia
11.-Silueta
12.-Retrats
13.-Macro
APERTURA: 5.6
VELOCIDAD: 1/200
Comentarios
Publicar un comentario